Sabtu, 08 November 2014

lost things

Kepada yang tangannya tak hendak lagi digenggam, sekuat apapun aku berusaha.

Mungkin tidak terdapat satu kala pun aku merasa terbebas dari kewajibanku untuk menghiburmu. Tapi aku masih tetap tidak mengerti. Terlalu banyak pertanyaan yang tidak bisa kujawab. Bahkan tentang dirimu.

Aku memang bukan orang baik. Tidak sebaik dirimu. Tidak sebaik orang lain. Semua temanku hilang tertelan waktu—wajar, aku tidak pernah punya usaha lebih.

Satu dari beberapa yang kuusahakan adalah kau. Dan kau memilih tidak kembali.

In the end, the right thing is ‘the world is not a wish-granting factory’. Everything is eventually hurtful in the end. We hurt people and people hurt us back, an unending cycle. People who we loved—leave, and those who we left—stayed by our side in silence. Human interaction will always leave internal friction.

Don’t hate too deep and don’t love too deep—an oversaid quote, but it seemed right at this time.

I’m letting you go then, as you wished so—not because I wanted to.


P.S. I know I’m being left out, but you will also instantly know that I’m the one who stayed in silence.

lang leav - lost things

Tidak ada komentar:

Posting Komentar